חפש בבלוג זה

יום שלישי, 9 באוגוסט 2011

סיקור כפול - Diablo 1 + 2 *ספוילרים*

The CD insert for Diablo Diablo II Coverart.png

Diablo 1
מפתחים: Blizzard North
מוציאים לאור: Blizzard Entertainment
פלטפורמות: מחשב, סוני 1
תאריך יציאה: 30 בנובמבר 1996 (משחק מאוד ישן אבל הוא משחק שפשוט חייב סיקור)
ז'אנר: אקשן, RPG, תפקידים

Diablo 2
מפתחים: Blizzard North
מוציאים לאור: Blizzard Entertainment
פלטפורמות: מחשב בלבד
תאריך יציאה: 29 ליוני 2000
ז'אנר: אקשן, RPG, תפקידים

קצת על הסדרה:
דיאבלו הוא משחק מחשב מז'אנר משחקי התפקידים, המתרחש בזמן-אמת (איננו מבוסס תורים). המשחק הינו פרי-פיתוח של חברת בליזארד, והוא הופץ לחנויות בשנת 1997. רבים מחשיבים אותו לאחד ממשחקי התפקידים הממוחשבים המוצלחים בכל הזמנים.


בגירסת ההמשך של דיאבלו, דיאבלו 2, משחקים בכל עת עשרות אלפי משתמשים, המשתמשים בשרת המשחקים של חברת בליזרד - בטל.נט. דיאבלו הפך למשחק קאלט בעיני רבים ברחבי העולם ואלפי אתרים הוקמו בנושא. כמו כן הוקמו מספר רב של קהילות שחקני דיאבלו, חלקם מקימים אף "שבטים" (Clans) שמשחקים כקבוצה מאוחדת בשרתי האינטרנט.


המשחק החדש בסדרה- Diablo III הוכרז ב-28 ביוני 2008 אך תאריך ההשקה טרם נקבע. העלילה מתחוללת 20 שנה לאחר סיום ההרחבה לשני: טיריאל, המלאך אשר ליווה את הדמות במשחק הקודם, משמיד את "אבן העולם" (The worldstone), אט אט בארץ נפוצות שמועות על רוע מסתורי חדש שהתעורר.


דאז מגיע דקארד קיין (בן הלוויה של הדמות מהמשחקים הקודמים) אל הריסות טריסטראם, ימים ספורים חולפים וכוכב שביט מסתורי נופל באותו אתר, פורטל נפתח במקום וממנו בוקעים צבאות הגהנום הפולשים הפעם במספר אדיר למדי. אלו עושים דרכם אל עולם האדם בפעם השלישית. ככל הנראה, דיאבלו עצמו לא יופיע במשחק, על השחקן לתרום את חלקו נגד הפלישה.


רקע לעלילה:
עיירה בדיונית בשם טריסטרם מותקפת על ידי שדים, המונהגים על ידי ישות שטנית בשם דיאבלו, הנקרא גם אדון האימה.


דיאבלו הוא אחד משלושה אחים, מפיסטו, דיאבלו ובעל, השולטים על שדים מסוגים שונים. אחוות קוסמים הידועה בשם "הורודרים", נלחמה בשלישייה והצליחה לכולאם באבנים הנקראות "אבן-נשמה".


מפיסטו, האח הבכור אך החלש מבין שלושת האחים, נכלא באבן כחולה אשר נקברה במעמקי "היערות האבודים". דיאבלו, האח הצעיר ביותר והשני בכוחו מבין האחים, נכלא באבן אשר נקברה במעמקי האדמה מתחת לעיירה טריסטרם. לפני כליאתו הצליח דיאבלו לשרוט ולפגום את האבן. כשניסו חברי המסדר לכלוא את בעל -החזק מבין האחים - הוא התנגד וכליאתו התאפשרה רק תודות למתנדב הורדרי בשם טל ראשה אשר הסכים להכיל את אבן הנשמה בקרבו. עקב כך הוא איבד את שפיות דעתו, כי שד ואדם אינם יכולים לחיות באותו הגוף. ה"הורודריים" כלאו את טל-ראשה במערה אשר על פתחה שומר יצור אפל, ועל המתנדב שומר מלאך אור בשם טייריל.


כוחה של האבן האדומה שכלאה את דיאבלו דעכה עם השנים, ואילו כוחו של דיאבלו חזר אליו - באופן מוגבל. באמצעות כוחות טלפתיים הוא הפך את הארכיבישוף של טריסטרם לזרוס לנאמנו.


על מנת שדיאבלו יוכל לצאת מהאבן היה עליו למצוא גוף מארח. הוא ניסה להשתלט על השליט המקומי - המלך לאוריק אבל כוחו לא עמד לו. משראה כי נכשל הוא נטש את הרעיון ושלח את לזרוס לחטוף את בן המלך -הנסיך אלברכט. שדים המצייתים לדיאבלו הופיעו בעולם, והתמקמו במרתפי הקתדרלה של העיירה טריסטרם. דיאבלו חיכה לשעת כושר - לתקוף.


יסורי המלך על חטיפת בנו גרמו לו לאבד את שפיות דעתו. כשלזרוס לוחש דברי ארס באוזניו הורה המלך לפתוח במלחמה נגד הממלכה השכנה. לזרוס וידא כי כל גיבורי המלך הנאמנים יצאו למלחמה ושלח אותם למעשה למשימת התאבדות. כעבור זמן קצר היה לזרוס היחידי שנשאר ליעץ למלך. בטירופו הורה המלך להוציא להורג אנשים רבים מנאמניו בהאשימם כי חטפו את בנו. לזרוס הוביל חבורה של לוחמים למעמקי המבוך על מנת לחפש את הנסיך, כשכוונתו למעשה הייתה להוביל אותם אל מותם בידי שדיו של דיאבלו. מעטים שרדו את הטבח, כשהגיבור סר לאצ'דנן מוביל אותם החוצה. המלך לאוריק הורה להוציא את השורדים להורג. כשראה לאצ'דנן את יסורי לאוריק, הרג את מלכו מתוך רחמים. בנשימת אפו האחרונה קילל לאוריק את כל הקרובים אליו כי ימשיכו לשרת אותו בעולם המתים.
המשחק מתחיל כאשר השחקן ניצב בשערי הקתדרלה ומתכונן לרדת אל מרתפיה. משימת השחקן היא להציל את העיר, על ידי חיסול דיאבלו.

 

העלילה של המשחק הראשון:
זמן קצר אחרי האירועים האחרונים מגיע הגיבור לעיירה. מוטל עליו להיכנס לקתדרלה של העיירה, לרדת מקומה לקומה, 16 קומות בסך הכל, ולהילחם במפלצות ובשדים,


תוך ביצוע משימות שונות בדרך להתמודדות הסופית מול אדון האימה - דיאבלו.


בסופו של המשחק הגיבור כולא את דיאבלו בחזרה באבן-הנשמה. במטרה לכלוא את דיאבלו לנצח הגיבור מנקב את ראשו באבן הנשמה, כך שיוכל להכיל את מהותו של דיאבלו ולמנוע ממנו לצאת לעולם.


לא ברור מה תוצאת מהלך זה אך בסוף המשחק נרמז כי הוא לא השיג את מטרתו. בסצנה האחרונה נראה הגיבור כשהוא עטוף בגלימה וברדס, ופניו מוצלות. במשחק ההמשך "דיאבלו 2" מתברר כי דיאבלו אכן השתלט על הגיבור.


הגיימפליי של המשחק הראשון:
סגנון המשחק הינו כמקובל במסגרת משחקי "Hack and Slash": השחקן מגלם דמות בודדת החוקרת מבוך ועוסקת בעיקר זמנה בקטל המפלצות השוכנות בו ובביזת אוצרותיו. הדגש מושם פחות על קשירת מערכות יחסים עם דמויות אחרות או פתרון חידות, והמשחק נוטה יותר לכיוון של משחק פעולה מאשר משחק הרפתקאות. גיבור המשחק נתון לבחירת המשחק: לוחם, מכשף או נוכלת.


על הדמויות
לוחם
הלוחם הוא איש קרבות פנים אל פנים בעל עוצמה פיזית רבה (strength). הלוחם משתמש בכל הנשקים וגורם נזק רב יותר מכל שאר סוגי הדמויות. דמות זו רודפת אחרי אוצר ותהילה. לוחמים באים לעיר טריסטראם (Tristram) מדי יום על מנת לחפש אתגרים במבוך התת-קרקעי ולחסל את האופל. לוחמים הם הדמות היחידה שיכולה לתקן את חפציה ללא עזרה אך כך פוגעים מעט בעמידות של החפץ. כדי לחזק את התקפותיו צריך להעלות את הכוח הפיזי (strength).


נוכלת
הנוכלת או הגנבת, נחשבת לקשתית הטובה ביותר ולכן יכולה לפגוע באויבים ממרחק. למרות שהנזק שהיא גורמת קטן מהנזק שגורם הלוחם, היא יכולה לירות ולברוח בקביעות, וכך לגרום נזק רב בעוד שהיא עצמה לא נפגעת. נוסף על כך, הנוכלת יכולה להגיע לרמת קסם גבוהה יותר מאשר לוחם, למרות שלא לרמת קסם של המכשף. לנוכלת רצון לבדוק את יכולתה כנגד הרשע במבוך התת-קרקעי. הנוכלות הגיעו מהמזרח הרחוק לטריסטראם. יש בידן יכולת לראות ולזהות דלתות, ואוצרות ומלכודות שלוחם ומכשף לא היו מבחינים בהם. על מנת לשפר את סיכוי הפגיעה של הנוכלת יש לשפר את מיומנות הפגיעה (dexterity) ואת מהירות ההתקפה (agility).


מכשף
דמות זו מומחית באומנות הקסם. המכשף יכול להטיל לחשים בדרגות הגבוהות ביותר. בין השאר הוא יכול להחליש וגם לפגוע באויבים. למכשף אין צורך בשימוש בנשקים על מנת לפגוע באויב. המכשף יוצא להוט להרפתקאות על מנת להעשיר את ידיעותיו ולבצע מספר רב יותר של קסמים רבי עוצמה. על מנת לחזקו, על השחקן להעלות את החכמה של הקוסם.


העלילה של המשחק השני:
במשחק ההמשך העלילה סובבת סביב גיבור הנאבק במפיסטו-אדון השנאה ובדיאבלו -אדון הטרור, אשר חוזרים לאיים על האנושות.


המשחק מחולק לארבע חלקים כאשר בכל חלק "בסיס האם" משתנה ובסופו יש ארכי-רשע שיש להרוג. בשני החלקים הראשונים, הארכי-רשעים שצריך להרוג הם שניים מתוך ארבעת השדים שגרשו את שלושת האחים בתחילת העלילה.


את שתי המפלצות הנותרות - מפיסטו ודיאבלו - הורגים בחלק השלישי והרביעי של המשחק (ישנה הרחבה לחלק חמישי).


חברת היוצר של דיאבלו (Blizzard North) הוציאה ב־2 באוגוסט 2005 עדכון (Patch) גדול למשחק ובו עשרות חפצים קסומים, נדירים, יוצאי דופן, ונוספו Rune Words.


גיימפליי של המשחק השני
הנוכלות מהמשחק הראשון חוזרות בתור דמויות שכירות שניתן לקנות בעיר והיא מלווה אותך במסעותיך (בהרחבה ניתן גם לתת לשכירים חפצים ולהחיות אותם בעיר אחרי שהם מתים), וניתן גם לקבלה בפרס על השלמה של משימה.


דמות נוספת שחוזרת היא דאקרד קיין אותו מציל הגיבור מהכפר טריסטרם, שלאחר התגברות הרוע הפך לעי חרבות אשר מתים מהלכים בו.


הפעם במשחק השני תוכלו לבחור בין 5 דמויות שונות:
בעל האוב: המכשף האפל. באפשרותו לבצע קסמים שטניים ולזמן יצורי אופל. חזק מאוד בקסמים ומאוד חלש בקרב פנים אל פנים.

Necromancer wallpaper

קוסמת: הקוסמת היא דמות שפחות נוטה ללחימה ויותר לברכות שונות. מאוד חלשה בקרב פנים מול פנים אבל חזקה יותר בקרב פנים אל פנים מבעל האוב.


ברברי: the good old barbarian. קחו את הגרזן שלכם ובואו נקצור אויבים!. דמות חזקה מאוד בקרב פנים אל פנים אבל אין לה הרבה קסמי קרב אבל מי צריך קסמים שיש לך חרב באורך 2.5 מטר.


הלוחם: הלוחם הוא דמות שמנסה לשלב בין הקוסמת לברברי. הוא יכול ללבוש שריונות כבדים ויש לו קסמים שונים. הוא די חזק בקרב פנים אל פנים.


האמזונה: דמות מאוד מהירה. יכולה להשתמש בסכיני הטלה ובקשת. בקרב פנים אל פנים היא בערך ברמה של הלוחם. דמות מאוד חזקה.


והנה כולם ביחד:


דעה אישית על שני המשחקים:
לפני שאני מתחיל את הדעה האישית רציתי שתדעו שאני לא טיפוס של תפקידים וRPG אבל
השתדלתי למצוא את הדברים שאני אוהב במשחקים, ואני לא אשפוט אותו רק בגלל שאני לא מת עליו.

לגבי הגרפיקה, אני חושב שהיא מאוד ישנה וגם לגבי התצפית של המשחק שרואים את
המשחק מלמעלה זה מציק שאתה לא רואה הכל.

לגבי העלילה, אני חושב שהיא מאוד מקורית וטובה בשני המשחקים כי הנושא שלו זה שדים
ובכללי דברים של גיהינום שזה מתכון טוב למשחק אקשן אבל לא למשחק תפקידים.
אבל מאוד אהבתי את העלילה.

לגבי הגיימפליי, כמו שאמרתי אני לא טיפוס של תפקידים ו-RPG ואני אגיד למה ספציפית
בשני המשחקים האלו:
פשוט אני שונא את את העניין שצריך כל שנייה לעלות מד שיחליט למשל על הכוח של השחקן שלכם,
וגם שהשחקן צריך קודם לבחור מתוך רשימה מה ההתקפה שהוא רוצה להשתמש ורק אחרי איזה
10 שניות שכאילו מטעינים את ההתקפה זה מבצע אותה.

ציון:
6.0 (למשחק הראשון - כי הוא ישן מדי)
6.5 (למשחק השני - כי החברה לא שיפרה את המשחק הראשון אלא רק שמה המשך לעלילה)

למשחק הראשון:




למשחק השני:




תגובה 1:

  1. רואים שכותב המאמר לא שיחק בחיים שלו במשחק...
    קודם כל, פשוט לא שופטים משחק על פי השנה שלו, ממש לא
    אתה לא גיימר
    חח ואין שיפורים בDIABLO 2?
    פשוט פרוש, אל תעשה סיקורים יותר (יותר נכון אל תביע את דעתך, הסיקורים הם בסדר)

    השבמחק