חפש בבלוג זה

יום שישי, 16 בספטמבר 2011

סיקור - Brothers in Arms: Road to Hill 30 *ספוילרים*

File:Biafront.jpg

מפתחים: Gearbox Software.
מפיצים: Ubisoft.
פלטפורמות: מחשב, סוני 2, אקס בוקס המקורי, ווי.
תאריך יציאה: 1 במרץ 2005.
ז'אנר: יריות, גוף ראשון.

קצת על המשחק:

Brothers in Arms: Road to Hill 30 הוא המשחק הראשון בסדרת משחקי אחים לנשק.
המשחק הוא משחק יריות בגוף ראשון אשר יצא לקונסולות מחשב, אקס בוקס, ווי, ולסוני 2.
המשחק יוצר ע"י Gearbox ופורסם על ידי יוביסופט ושוחרר מוקדם ב-2005.


המשחק מתקיים במשך מלחמת העולם ה-2 ומתרכז בתחום האסטרטגיה של צוות מציאותית וטקטיקות.


עלילה:

הסיפור של המשחק מבוססת על סיפור אמיתי המספר על גדוד מספר 502 של חטיבת
הצנחנים המפורסמת, אשר הוצבו מאחורי קווי הגרמנים ביום הפלישה.


במשחק תגלמו את סמל מאתיו בייקר, צנחן. (מבוסס על הריסון סמל סאמרס ועוד אנשים שונים).

 

ומסביבך תשחק עם שאר חברי הפלוגה.


המשימות נעות בין נשירה לתוך צרפת ב -6 ביוני בקו ההגנה האחרון של היל 30 שמונה ימים מאוחר יותר.


בייקר חייב להוביל את אנשיו באומץ ליבו בזמנים קשים ולקבל החלטות שעלולות לגרום למוות של הצנחנים, אשר גורם לו עוגמת נפש רבה.


גיימפליי:

ברוב הרמות של המשחק, השחקן הוא מפקד על אחד או שני צוותים נפרדים מתוך 1-3 קבוצות (פלוגות), למעט מספר קטעים שבהם השחקן לא יכול לפקד על יחידה כלשהי. ישנם שני סוגים של קבוצות, אשר ניתנות באופן אוטומטי לפני כל משימה:

צוות אש: מעלה של חיילים עם את הגראנד M1 ואת רובה בראונינג אוטומטי (נשקים) ויש להשתמש בהם לניצחון האויב ע"י החזרת אש. לפעמים הם משתמשים ב-M1A1 קרבין או רובה מקלע תומפסון.



צוות התקיפה: מעלה של חיילים בדרך כלל עם קרבין M1A1 ועם האקדח מקלע תומפסון והוא טוב למטרת איגוף האויב בזמן שהם מרותקים על ידי צוות הקבוצה של החזרת האש. לפעמים הם משתמשים M1 הגראנד.


בנוסף, כמה רמות מספקות שחקן עם טנק במקום צוות, הטנק מספק לצוות מחסה נייד וכוח אש חזקה. השחקן יכול גם לתרום עוד כוח אש בנוסף לטנק לדיכוי נוסף.


אחים לנשק בולטת בגלל מערכת הפיקוד האינטואטיבית. צוותים וטנקים ניתנים לזוז, לירות שכבת אש, למצוא מחסה, לדכא את האויב.



המשחק מדגיש בנקודות רבות את האפקטיביות של טקטיקות תמרון, המכונה Fs4 בשימוש הפועל במהלך מלחמת העולם השנייה על ידי הצבא, שבאה לידי ביטוי הדרכה של המשחק "מצא, תקן, תירה, סיים" המתאר את השלבים לדיכוי ואיגוף אויב.



 ההתמקדות במערכת הפיקוד מודגש על ידי מתן שחקן עם יכולות ירי מאוד לא יציבים. במקום שיהיה דיוק כמעט מושלם עם נשקים ממשחקים כמו סדרת Call of Duty, במשחק הזה דגמי הנשקים בעלי דיוק יוצא דופן, ואש האויב יכולה להפריע בכבדות המטרה של השחקן כדי לדמות את ההשפעה של קרב יריות.



חוסר הדיוק היחסי נועד לדמות את הקושי לפגוע במטרות במצב קרב וכן לאלץ את השחקן להשתמש בחברי הצוות ולעסוק ביחידות האויב ולספק הזדמנויות טקטיות טוב יותר.



דעה אישית:

לגבי העלילה, אני חושב שהיא מדויקת ומציגה את המקוריות שהיה במלחמת העולם ה-2
ואני אהבתי את העניין שזה מבוסס על סיפור אמיתי כי הרבה אומרים שכל מה שקורה
במשחקים אינו אמיתי אלא המצאה אז לא בהכרח.
אני חושב שהעלילה עד סיומה היא מרגשת כי היא מביעה חיבור בין חברי הצוות של המשחק
עד שיגיעו לגבעה 40.

לגבי הגיימפליי, אני חושב שהוא זה שהתחיל את גיימפליי היריות הצבאי של משחקים רבים כמו:
Medal Of Honor, ו-Call Of Duty.
אני גם חושב שהוא מיושן לזמננו אך הוא עדיין מספק ואהוב מאוד.

לגבי הגרפיקה, אני אומר שהיא בסדר גמור יחסית לזמנה כי למשל הסרטונים מלאי
חיים וגרפיקה מעולה.

ציון:
7.6
משחק בסדר גמור וכיפי מאוד לאוהבי משחקי מלחמות ויריות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה